2009. január 9., péntek

Sigma



Ma nagyjából összeraktuk az új helyen a leskunyhót. Elég nagy kerülővel sikerült a helyszín közelébe szállítani. Innen még 5-600 métert kellett gyalog behordani. A delelott során tető alá hoztam, bár a hátoldala még ponyvaborítást kapott egyenlőre.
De nem bírtam ki, hogy ne próbáljam ki egyből. Igaz elég nagy mozgás és zajjal járt az átköltöztetés de a hely már két hete etetve van és láttam rajta szépen madarat. Így haza siettem majd fényképezőgépet magamhoz véve visszamentem.
Szinte alig helyezkedtem el mikor két holló jött a közeli fákra. Az új leskunyhótól nem zavartatva magukat perceken belül mar a kirakott dög körül óvatoskodtak. De valami még is gyanus lehetett nekik mert kajálás nélkül tovább álltak.
Nem sokáig unatkoztam mert egy egerészölyv húzott át a tisztás felett. Egy darabig o is uldogelt egy kozeli fa csucsan majd szepen levitorlázott a csalira.. Örültem neki, hogy végre napsütésben is megláthatom az új objektív tudását.
Korai volt az öröm. Egyszer csak se kép se hang a fényképezőgépben. Akkor látom, hogy elfelejtettem feltölteni az akkut...
Na szép.
Akku ki melengetni kezdtem zsebre dugott kézzel. 10 perc után visszatettem. És volt benne élet. Gyorsan készítettem vele egy két képet. Majd újra kivettem és melengettem tovább. Vártam hátha lesz értékesebb pillanat amikor még jól jöhet az amper.
Jött is..
Egy gyönyörű róka személyében. Mint ha zsinóron húznák úgy jött a csali felé. Gyorsan elem a gépbe, az objektívet elfordítottam irányába és vártam, hogy közeledjen. Készítettem egy habitus "biztonsági" képet, hogy meglegyen. egészen közel jött már a leshez mikor gyanús lett neki az új építmény, vagy inkább meghallotta a gép zárjának a csattanásait. De nem szaladt el hanem érdeklődve figyelt. Most nagyon örültem az új objektívnek. Kihasználtam a 300-800mm terjedő átfogás minden részét. Sikerült egy jópofa portrét is készíteni a kis vörösről. De 3-4 kép után gyanús lett neki az idegen zaj és elosont.
Igazán jó sikerült az első alkalom az új helyen.=)
Otthon megnézve a képeket, azt hiszem ez a sigma objektív hosszú ideig társam lesz.=)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése