2010. december 19., vasárnap

Végre Tél!





















Valahogy az élet mindig úgy hozza, hogy hazánk legmagasabb pontja közelében mintha gyengébb lenne a tél mint máshol. Hetek óta mást sem hallani, hogy mekkora hó esett Zalába, Borsodba.
Itt meg csak eső, sár...
De végre itt is tél van!
A délután úgy alakult, hogy még is kimehettem a közeli vadászterületre. Mert a múlthéten még úgy volt, hogy a hétvégén disznóhajtás lesz. Így ott kellett volna segédkeznem. De elmaradt a buli, így maradt a vértelen vadászat.
Mikor tartósan hó borítja a hegyoldalakat a muflonok lehúzódnak a völgyekbe. Szedres, bokros területeken csipegetnek rügyeket, kaparjak a hó alól a száraz füveket. Gondoltam végigjárom a "tuti" helyeket.
A Rónya-oldalt megmászva csak két kost sikerül felzavarnom. Sajnos túl hideg volt így nagyon hangos volt a havon cserkelés. Minden egyes lépés éles nyikorgással kiáltott bele a tájba.
Hamar irány változtattam és a közeli Tekeres patak völgyét céloztam meg. Jól sejtettem, hogy még mindig elég bő vízzel és kellően hangos csobogással folyik a hegyi patak.
Így már könnyebben mozogtam, hogy a lépések zaját elnyomja a patak hangja.

Még a gerincről kiszúrtam, hogy a vadföld végén jó kosok csipegetik a bokrokat. Óvatosan rájuk közelítettem. Egy két kép után tovább mentem, hogy megkerülve a csapatot közelebb kússzak hozzájuk.
Menet közben jöttek mentek a muflonok az úton. Egy jó helyet találva meglapultam és innen figyeltem őket. Egy közeli szóró csalta ennyire össze őket. 8-10 jó kos, egy pár fiatal, egy kisebb csapat jerke, bárány volt szétszóródva előttem.

Nem messze lévő szóróról vaddisznók éles visítása, harca hallatszott. Közelebb kúsztam hozzájuk. A bozótos területen szétszóródva, turkáltak, kergetőztek . Búgás idején a kanok harciasan viselkednek. Az amúgy máskor a magány kereső nagy kanok ilyenkor csatlakoznak a kondához. Fényes nappal is össze lehet velük futni kis szerencsével.
Sajnos igazi jó verekedést csak bokrok takarása mögött láttam.
De így is nagy élmény volt megfagyva lapulni 20-30 méterre mázsás kanoktól...

4 megjegyzés:

  1. Pont tegnap hiányoltam magamban a szokásos téli képeidet.Látom,a fagy és a hó,azért csak kicsalt fotózgatni.Jók lettek a képek,nagyon jópofa állatok a muflonok.
    Szombaton én is találkoztam párral,Sástó felett egy szórónál,de nem sikerült a közelükbe kerülni.Ott is hangosra fagyott a hó,aztán meg a vadászok is megérkeztek,inkább eljöttem,mielőtt elzavarnak megint :D

    VálaszTörlés
  2. Érdekes...a vasárnapi -15 fokos kiruccanásom után azt gondoltam, hogy érdemesebb télen kimászni fotózni, valahogy nyugodtabb a környezet.
    A képek szokásosan magukért beszélnek!:)

    VálaszTörlés
  3. Lattam a Szent- Anna-s képedet, Gabesz. Kemeny, szinek, homerseklet.=)) JOk lettek.
    Szeretem a telet. Konnyebb es eredmenyesebb a fotozas szerintem is. A Mátra bozotos deli oldala sokkal jobban " muatat" havasan mint nyaron a barnas kusza ágakkal.
    Remelem visszajon a hideg hamarosan. Mert ebben az idoben csak otthon lehet uldogelni..

    VálaszTörlés
  4. Csak ismételni tudom az előző bejegyzésemet!

    VálaszTörlés