2007. augusztus 21., kedd

Triglav Nemzeti Park

Másfél-hetes Szlovéniai kiránduláson voltam haverokkal. Egy nagyon kellemes benyomású országot jártunk be. Sátras kempinges kirándulás volt.
Lenvádnál érkeztünk az országba, szét is néztünk a városba, majd az első éjszakánk Ptujba volt. Egy nagyszerű termál kempingben. Megnézve a környéken található szőlő hegyeket és boros pincéket indultunk tovább Ljubljana felé.
Gyönyörű város.. Nagyszerű kilátás nyílik rá a környék hegyeiről. Következő úticél Postojna volt a cseppkőbarlang. Hatalmas és profi modon feltárt bemutatott barlang ez. Egy kis vonattal lehet megközelíteni a hegy belsejében induló gyalog útvonalakat. Erdemes ellátogatni a közelben található Predijama kastélyba.
Brutális ..

Az este mar a tengerparton ért minket Piranba.. Egy igazi gyöngyszem ez a város. Keskeny sikátorok, meredek kis utcák, gyönyörű kilátás a várból az öbölre. Két nap tengerpart után végre hegyek következtek.
Triglav..
Felvonoval mentunk fel a Vogel-ra majd onnan túrázás. Gyönyörü képeket lehetett itt keszíteni, bár borongos idő volt. De így legalább lehetett játszani hosszú zársebeséses képekkel. Külön váltam a csapattól es egyedül hódítottam meg egy jeges, gleccserszerű hasadékot. Útközben legelésző zergecsapatot riasztottam meg. Persze a nagylátó objektívvel nem lehetett róluk értelmes képet készíteni. Egy idő után hatalmas, függőleges sziklafalak állták el a továbbhaladás útját. A visszaút talán még nehezebb volt mint a hegyoldal megmászása.
Kellemesen elfáradtam.=)
Este Bohinjska Bistrica nevű község kempingjébe aludtunk. Gyönyörű hegyek, ködös völgyek vették körbe a sátrakat. A hazaút során egy napot a Bledi-tó és környékén kirándultunk. Majd Mariborba megnéztük Európa legidősebb termő szőlőtőkéjét.
Igazán gyönyörű kirándulás volt ebben a kicsiny, de változatos országban.