2010. január 4., hétfő

Havas reggel.













Tegnapi vízes, latyakos hó ma reggelre keményen megfagyott. Az olvadt részeken hangosan recsegett.
A szűz területeken viszont puhán, halkan lehetett osonni. A reggeli borongós felhőzet kezdett felszakadozni ezért úgy döntöttem kirándulok egyet.

Felpakoltam a quadra állványt, objektívet, fényképezőgépet. Jól beöltöztem és nekivágtam az erdőnek. A hó alatt jó mély sár volt szinte mindenhol. A Rónya oldalig mentem ki a géppel, majd onnan gyalog.

Sajnos mire jó fények lettek az állatok már behúzódtak a sűrűkbe pihenni nappalra. Csak muflonokkal futottam össze. Nehéz volt őket megközelíteni mert mindig volt olyan rész ahol a hó jeges tömbé volt összefagyva. Itt csak hangos ropogással lehetett keresztülvágni.
De azért egy kis csapat útját jól mértem fel és fél óra várakozás után pont előttem váltottak be a szálerdőbe.. Két egész jó kos is volt a csapatban. Sajnos kiszúrták a fényképezőgép csattogását és hamar odébbálltak.
Továbbmenve útba ejtettem két vadetetőt. Mindkettőnél a kihúzott lucerna szénában vaddisznók aludtak. Sajnos látni csak az utolsó pillanatban láttam meg őket amikor már hangos fújással ugrottak ki fészkükből. Az egyik helyen egy koca volt 4 tavalyi malacával. A malacok nem valami nagyok voltak, de legalább egészségesek.
Fényképet nem tudtam sajnos róluk készíteni..
Várakoztam egy kicsit hátha jön még valami az etetőhöz. De csak apró madarak mozogtak a környéken. Figyeltem a sármányokat milyen ügyesen szedik le a magas szárú füvek magját. 20-30cm magasan a fűszál mellett legyezve a csőrébe megfogták a fűszálat majd leszállva eltörték azt. Így már a földön ülve kicsipegették a magokat.

6-8 kilométer séta után, kellően elfáradva tértem haza..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése