2016. december 10., szombat

Hófehérke



Ez a bejegyzés egy gyönyörű , egészen világos színezetű egerész ölyvről szól. Ez a madár itt született hazánkban. Nem egy északi vándor világos színváltozattal. 
A tavalyi sasszinkron napján figyeltük meg "közelebbről". Egy nyárfán üldögélve. Már akkor elhatároztam, hogy ezt a madarat becserkelem még.

Év közben nem sok időm volt arra járni ahol ez a madár él. De a tél beköszönte előtt meg a akartam nézni a tavat, hogy hol lenne érdemes leshelyet kialakítani. Egy nádasos rész előtti partszakasz hasonlított  legjobban ahoz a képhez amit a fejembe elterveztem.  Már csak rendszeres kaja ellátást kell valahogy megoldani. Meg valami ideiglenes lest összedobni...
Tervekkel a fejembe elgondolkozva haladtam a földúton. Mikor egy nyárfa oldalágán egy furcsa nagy fehér folt tűnt fel. Azonnal bevillant, hogy a fehér ölyv lehet az. Lassítottam az autóval és odagurultam kb 50 méterre a madárhoz. Nem igazán zavartatta magát. Óvatosan kiszálltam, fényképező gépet megtámasztottam a kocsi tetején és egy pár képet készíttettem róla gyorsan, hogy meg legyen örökítve.
El sem hiszem, hogy ilyen könnyen összejött! Hogy így bevár a madár! Hihetetlen látványos ez a világos tollazat.. Gyönyörű és különleges madár!



4-5 perce szemeztem már vele mikor látom, hogy elunta helyzetet és fészkelődni kezdett. Gondoltam elkapom mikor felrepül. De nem simán elrepült, hanem mintha valamit el akart volna kapni. Felém fordulva ereszkedni kezdett irányomba. Mintha csak nekem akart volna kedveskedni.=)
Jól jött a fényképezőgép sorozatfelvételi lehetősége.






Nem repült messzire, a fasor végén lepihent. Nem mentem utána, nem akartam jobban megzavarni. Így is több képet tudtam róla készíteni mint reméltem.
Alig indultam el az autóval mikor egy nagy őrgébicset vettem észre egy fűzfa csúcsán ülve. Lassan felé kanyarodtam és gondoltam - Nézzük meg meddig vár be.
Úgy látszik ma bizalmasak voltak a madarak velem szemben mert egész közel tudtam ehhez is menni.
Ugyan úgy engedett kiszállni, fényképezni mint az ölyv. Örültem ennek a fajnak is. Rég hiányzott már egy rendes kép róla. 



Igazán fel lelkesített ez a délután. Még nagyobb lelkesedéssel tervezem a leshelyet. Reméljük idén jobb tél lesz mint tavaly. Jó lenne egy kis hó meg hideg. Akkor biztos a les elé tudnám csalni Hófehérkét...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése