2009. augusztus 26., szerda

Rétisast (Haliaeetus albicilla)





Egy új leshelyet etetek a Markazi- várvölgyben. Az elmúlt napokban szinte minden reggel megnéztem, kirándultam arra. De sajnos a nagy meleg miatt nem sok mozgás van. Útközben a Mézesdomb nevű területen kell átmenni. Ez a régi Abasári lőtér. Napok óta itt tartózkodnak az idén kikelt Parlagi sasok a szülőkkel. Vadászni tanítják őket a füves területen. De tegnap reggel egy békászó sas (Aquila pomarina) repült fel az egyik kis tó melletti fákról. Majd egy jóval nagyobb sast láttam elrugaszkodni az egyik kődombról. Egyből feltünt a fehér faroktollai. Még soha nem láttam a Mátra ezen részén rétisast (Haliaeetus albicilla). A Várvölgyből visszafelé ujra láttam a Rétit de már nem volt egyedül. Egy idei fiatallal és egy 2-3 éves átvedlő madárral körözött együtt. És egy harmadik felnőtt madár társaságában mozogtak. Sajnos viszonylag távolról tudtam képeket készíteni róluk...

A többi napokon is megfigyelhetők voltak a madarak. Egy hétig mozogtak a környéken. Valószínűleg a kőbánya üregekben található tavak, alacsony vízállása vonzotta ide őket.
Ezeken a tavakon a héten még fekete gólyát is megfigyeltem...

2 megjegyzés:

  1. Csodás...régi vágyam hogy egy ragadozómadarat természetes élőhelyénél lekaphassak!:D
    Azt pedig álmomban se gondoltam volna, hogy a mézecskén szokott előfordulni!:D

    VálaszTörlés
  2. Na latod, mik vannak a kornyeken.?=)
    Na jo retisast en is elosszor lattam itt.
    De egyebb ragadozomadar azert van ott szep számban.
    Parlagi sas, békászó sas, ölyvek, vércsek, karvaly. Ezeket latni azert gyakrabban.

    VálaszTörlés