2009. július 29., szerda

Őzhívás..




Most van az őzek násza. Ilyenkor a legrejtőzködőbb öreg bakkal is össze lehet futni. Megbolondítja őket is a nász.. Remek alkalom a fotózáshoz.
Bár a hegyvidéki területen jóval kevesebb őz él mint az alföldön.
Egy kis hely és természetismerettel azért megtalálhatóak a Mátrában is. Mondom ezt úgy, hogy az elmúlt három napban csak elugró őzeket láttam..=) Nos, nem sikerülhet mindig. Próbáltam én vágyakozó sutahangal, gidahangal de nem jöttek az őzek. Az eredménytelenségbe valószínűleg közrejátszik a nagy meleg is. Nappal alig látni mozgást az erdőn, szinte csak ejjel van élet amikor egy kicsit hűlik a levegő.
Ha nem is őzbakról, hanem egy mezei nyúlról azért sikerült ma egy jó pillanatot elkapnom. Egy elhagyott szöllösorban, térdig érő "parlagfűültetvényben" kocogott szembe a barázdában. Még idejében észrevettem, hogy gyorsan állványra rakjam a gépet és egy kicsit kúszva élébe kerüljek. Volt a fejembe egy kép ,amin ellenfényben körbeveszi a nyulat egy nagy zöld massza és csak a vad éles rajta.. Próbáltam ezt megkomponálni..

Bár egyszer szeretnék egy "sötétebb" képet is ahol szinte csak a nyúl kontúrja latszik az ellenfényben.

Tervek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése