2016. május 20., péntek

Sasfióka

Nem terveztem parlagi fiókát fényképezni. Mielőtt még valaki zokon venné, hogy abajgatom a költő madarakat.
Tisztes távolból távcsöveztem a fészket, mikor látom, hogy egy traktor közvetlenül a fészek alatt halad el egy nagy tárcsát húz maga után. Ez még talán nem is zavarta volna a madarakat, de a traktoros úgy döntött, hogy megáll reggelizni a fészektől 50-70 méterre. Egy darabig néztem, hogy mikor indul már tovább a járművel de jó 15 perc után úgy gondoltam, hogy jobb lesz figyelmeztetni.
Lementem hozzá és finoman jeleztem neki, hogy egy fekete gólya fészek alatt reggelizik éppen. ( szándékosan nem akartam a SAS szót kiejteni. )
A gépkezelő ember szerencsére megértette, hogy jobb lesz nem zavarni a kis fiókákat és azonnal odébb állt.

Én egy fénykép erejéig időztem még ott.
A hófehér sasfióka így is igen bizalmatlanul méricskélt.  Nem zavartam én sem tovább, gyorsan odébb álltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése